2015-11-05 07:15Pressmeddelande

Almi Invest investerar i ny spelstudio med rötter från King

Almi Invest investerar 5 miljoner kronor tillsammans med Inventure och förre Kingchefen Fredrik Åhlberg i den nystartade spelstudion Like a Boss Games. Pengarna ska användas till utveckling av studions första spel – ett socialt mobilspel inom sport

Like A Boss Games (LAB Games) är ett nytt spelutvecklingsbolag som inriktar sig på att utveckla strategiska mobilspel för sportintresserade.

Bolagets fyra grundare har alla varit med och byggt många framgångsrika spel tidigare. Vd Alex Aguilera har en bred erfarenhet från spelbranschen med chefsposter på Electronic Arts och på svenska Stardoll på CV:t.

– Vi är väldigt nöjda med att ha fått in erfarna investerare som Almi Invest, Inventure och affärsänglar från spelbranschen likt Fredrik Åhlberg och Maths Ohlsson, säger Alex Aguilera. Det kapital vi nu tagit in gör att vi kan lansera vårt första nishade spel inom ett år.

Bolaget har utvecklat ett spelkoncept baserat på en plattform som gör det möjligt att snabbt komma ut med fler spel inom andra sporter. Målet är att bli en av de ledande globala sportspelsaktörerna.

– Teamet är mycket erfaret och har stora chanser att skapa en spelsuccé utifrån sin nisch inom sportområdet. Sverige är framstående inom spelutveckling och vi investerar gärna i strategiska spelkoncept som gör att spelarna själva får vara aktiva, bygga och skapa saker i spelet, säger Lars Larsson, Investment Manager på Almi Invest.

För ytterligare information kontakta:

Alex Aguilera, vd Like a Boss Games, tel 070-565 84 84, alex@labgames.net

Lars Larsson, Investment Manager Almi Invest, tel 070-385 34 23, lars.larsson@almiinvest.se

Maria Kessling, kommunikationschef Almi Invest, tel 076-880 88 10, maria.kessling@almiinvest.se

Om Almi Invest

Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare i tidiga tillväxtbolag. Vi skapar, med kompetens, kapital och nätverk möjligheter för bolag att växa. Investeringar sker i tidiga faser. Vi finns över hela landet genom 8 regionala fondbolag. Portföljen består idag av ca 400 tillväxtbolag i många olika branscher. Almi Invest är ett dotterbolag till Almi Företagspartner AB.

www.almiinvest.se